diumenge, 14 de maig del 2017

CÒNIQUES DE L'AULA DE DIBUIX


Inaugurem el 3r trimestre a dibuix artístic amb el tema del dibuix d'espais. El concepte d'espai engloba molts subtemes que treballarem al llarg de les setmanes de diferents maneres: perspectiva cònica, paisatge, paisatge natural, paisatge construït, paisatge interior... Després de l'avaluació inicial, m'agrada treballar activitats bàsiques que permeten a l'alumnat recuperar coneixements del curs anterior, i treballar i experimentar amb noves tècniques, com són els retoladors i els bolígrafs. A 1r de batxillerat l'alumnat d'arts plàstiques ha treballat ja la perspectiva cònica, però a finals de 2n de batxillerat l'espai ja no es treballa de forma sèptica, sense figura humana, sinó que l'espai és viu, amb figura humana inclosa. Ens trobem en la fase final d'un procés que ha de culminar a les PAU, i l'alumnat s'ha de sentir preparat per a aquestes proves, on un percentatge força elevat plantegen reptes d'espai i figura humana.

Aquesta activitat que us presento tot seguit és una activitat inicia i bàsica. L'alumnat havia de fer dos dibuixos en 50x70 de dos punts de vista de la nostra aula de dibuix, un en cònica central i l'altra en cònica oblíqua. Així recuperaven aspectes tècnics treballats en el 3r trimestre de 1r de batxillerat, i jo podia detectar a temps errors i conceptes de comprensió dels fonaments de la cònica... com situar els punts de fuga i la línia horitzó si ho fem per a un espectador de la nostra altura, com construir espais basats a través de la paral.lela cònica, com posar a escala els objectes tenint en compte referències de l'espai ja dibuixades, com treballar amb els retoladors o bolígrafs per a recrear ambients i guanyar expressivitat de forma àgil... són aspectes que sortiran més endavant en les preguntes de selectivitat i que l'alumnat haurà de dominar. Tot seguit us passo alguns exemples d'aquest dibuixos. Són activitats inicials d'inici de trimestre resoltes a classe en dues hores cadascuna.


















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada